Barion Pixel
+36302147515
2234 Maglód, Lövéte u. 30/4.
08:30 - 16:30

BMW Sauber F1 06 makett készítése

GeriSoft Stúdió Kft.GeriSoft személyesBMW Sauber F1 06 makett készítése

Még tavaly nyáron vettem ezt a makettet, és raktam össze, de csak most jutottam el odáig, hogy az akkor készített képsorozatból készítsek egy bemutatót.

Előre szeretném bocsájtani, hogy a képek készítése után sokszor még lett hiba javítva, illetve a néhány képen látható kék festék fedési hiba csak a közeli vakuzás miatt látható, valós fénynél nem üt át. Minden festés ecsettel készült, bár fújva könnyebb, vagy inkább szebb lehetne.

Elsőnek összerakjuk a szárnyakat. Itt fontos megjegyezni, hogy a rajzon téves a hátsó szárny festésének rajza. A PETRONAS felirat alatti részt fehérre javasolja, ami baromság. Ezt persze matricázásnál vettem csak észre 🙁 de sikerült megoldani a problémát.
A motor kialakítása érdekes. Részlet szegény, ezért sok energiát nem is fektettem bele. Nem mellesleg semmi nem látszik majd belőle, így értelme sincsen.

[link] [link] [link]

Következő lépés az alváz részének festése és ragasztása. Az alváz látható oldalsó részéhez adnak kevlármintás matricát.

[link] [link]

Majd jöhet a hátsó felfüggesztési rendszer beépítése. Ez már kicsit macerásabb. Ide is adnak matricát, hogy kevlármintás legyen, de kb használhatatlan. pereme van a matricának, és nem ragad rendesen, így nem lett felhasználva. A márkajelzések igen, a többit festéssel oldottam meg.
A féktárcsa és fékbetét színe eredetileg minden fekete lenne a rajz szerint. Találtam azonban képeket (flick’r) ahol közeliben látszik a szürkés kerámia tárcsa és az arany/fém/sárga (mikor milyen) színű fékhíd. Én egy “Brembo” szerű bíbort választottam ide.

[link] [link] [link] [link]

Készülhet a kasztni eleje, az első híd, amivel hasonló gondok vannak, mint a hátsóval, illetve a cockpit.
Az első hídnál nem egyértelmű az útmutató, ha nem rontom el, működne a kormány összekötő.
A kerekek könnyen összerakhatóak, a felnibe ragasztandó matrica szintén hibás, nem fér be a felnibe a szélek miatt, körbevágni közel lehetetlen.

[link] [link] [link] [link] [link]

Gyakorlatilag innen kész a kasztni, a felfüggesztések, és kezdődhet a festés és matricázás befejezése.
Az oldalszekrények matricázása nehéz az ívelt felületek és “kettévágott” feliratok miatt, míg a hosszú dekorcsíkok a hosszúságuk miatt macerásak.

[link] [link] [link]

És befejezésképp a légterelők, és egyéb idomok matricázása, és a kisebb szarvak felragasztása következik.
Sajnos a ragasztó elhúzta a T tetőkamerát és a hátsó szárnyat egymáshoz képest.

[link] [link] [link]
[link] [link] [link]
[link] [link] [link]
[link] [link] [link]
[link] [link] [link]
[link] [link] [link]
[link] [link] [link]

Az összeszerelés kb egy hetet vett igénybe, és eltekintve pár bosszantó apróságtól, mondhatni gond nélküli volt.
Ha valaki profibbat akar, akkor annak a Ferrari nyitott modelljét javaslom, az kb 10%-al több alkatrészből áll, és jobb a kidolgozása is.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *