+36302147515
2234 Maglód, Lövéte u. 30/4.
08:00 - 18:00

#meetleaf #meatloaf :)

GeriSoft Stúdió Kft.Egyéb#meetleaf #meatloaf :)

Mivel is kezdjem? Talán a cím magyarázatával. Találkozás egy fasírtszínű Nissan Leaf-el 🙂

Aki egy kicsit is követ itt-ott, az tudja, hogy tavaly júliusban kaptam hosszú tesztre egy Kia Niro PHEV-t, és akkor bekattant, hogy a következő autó a Vitara után minimum Plugin hibrid lesz, de inkább elektromos, ha lesz megfelelő hatótávú elektromos autó. Megfelelő hatótáv számomra a 300-350km feletti hatótáv, de inkább 400km. Ja, és persze nem Tesla, mert az agyrém árban.

Annyira megfertőzött ez a dolog (zöld közlekedés, nulla károsanyag kibocsátás, stb) hogy elkezdtünk foglalkozni az elektromos autó töltőkkel és kábelekkel is. Hiába, ez a jövő…

Mivel akkoriban épp nagyon szerencsés voltam, sikerült egy Hyundai Kona electric autót rendelni, köszönhetően a Nelson flottalízing Kft-nek és az Autósámánnak személyesen. Potom 8-9 hónap szállítási idő előre jelzéssel persze, de legalább le tudtam adni rá a rendelést. Ennek ellenére bíztam abban, hogy mire eljön március vége, a Vitara lizing lejárata, addigra megérkezik az autó, és az állami támogatást is le lehet zongorázni addigra. Ma már biztos, nem jött össze, hiszen pár napja le lett adva a Vitara, és mivel szükség volt autóra a munkához, bérelni kellett valamit arra a pár hétre, amíg minden megoldódik. És ha már elektromos autóra várok, hát legyen a bérelt is elektromos. Így az e-rent jóvoltából egy Nissan Leaf lett bérelve. Szép fasírt színű Leaf.

Eljött tehát az elektromos autós korszak számomra is. Legalább sikerül belerázódni az elektromos autózás világába. Ha meg tudok békélni egy 30kWh Leaf-el, akkor egy 64kWh Kona gyakorlatilag “a végtelenbe és tovább” érzést ad. És két és fél nap után ki kell jelentsem, nem csalódtam. Az autó mint autó, pontosan úgy működik, mint egy hagyományos “füstös” autó. Viszont a tankolás, az nem kicsit más. Konkrétan az elmúlt 300km egy forintomba sem került eddig. Első nap leteszteltem a frissen telepített Mobiliti villámot a Decathlonnál, ma pedig kétszer töltöttem ügyintézési és bevásárlási időben AC oszlopról, ami a Mobilitinél ingyenes még. Ha fizetni kellett volna érte, akkor kb 2,5Ft/km lenne a költsége. A Vitara költsége csak üzemanyagban 26Ft/km volt. Azt gondolom érezhető a különbség.

A leg szembetűnőbb dolog az erő. Át kell értékelni mindent, amit a LE-ről gondoltunk. Ez a kis Leaf 80kW-os motorral van, ami 109LE, 254Nm nyomatékkal. A Vitara 120LE volt talán ugyanennyi Nm nyomatékkal. Nos, a Leafhez képest egy lomha csiga volt. Talán ECO módban megy úgy a Leaf, mint a Vitara. A nulláról ébredő nyomaték mindent visz. A belső tágas, az ülés kényelmes, a haladás zajtalan, tiszta, környezet barát. A padlóba rejtett akkumulátornak köszönhetően a súlypont alacsony, így a kanyar stabilitás nagyon jó. Kisvárosban, ahol lakom, leginkább ECO módban célszerű használni, mivel egyébként még ez a kis teljesítmény is elkapartatja a kerekeket. A regeneratív fék nagyon jól teszi a dolgát, jó látni, ahogy termelődnek vissza az elektronok az akkuba.

Ez a pár nap is elég volt ahhoz, hogy tudjam, valóban ez a jövő! Nem a belső égésű motor farigcsálása, 1-2dl/100km lefaragása a fogyasztásból, hanem az elektromos autózás. Csak legyen minél szélesebb kör számára elérhető, megfizethető, és nyíljon minél több használt akkucella újrahasznosító gyár, mint ami Magyarországon nyílt a napokban, hiszen kell majd valamit kezdeni az elhasznált akkukkal pár év múlva.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás