Barion Pixel
+36302147515
2234 Maglód, Lövéte u. 30/4.
08:30 - 16:30

Mosca RO-M tunning

Munkám kapcsán belefutottunk a Mosca A.G. új, gazdaságos gépébe, az RO-M pántolóba. Ez a gép a korábbi Mosca minőség közelébe sem érhet, sajnos.

A hiba rendszeresen visszatért, kb egy év alatt a főtengely bütykös tárcsái szétkoptak, kotyogtak, a funkciók kimaradtak, stb. A tengely és a tárcsák hatszög profilosak, erre vannak távtartókkal felfűzve. Az összerakott tárcsák újkorukban 2-3tizedet kotyognak, ez idővel 3-5mm kotyogásig elmegy, szétverve a tárcsákat és a tengelyt.

2 gép, 2 év, 3 főtengely csere. Ekkor kezdtünk el gondolkozni, hogy miért. És találtunk egy érdekességet. Az összes tárcsán van egy furat, 6,9mm átmérővel, pontosan a távtartó tárcsák felett 1mm-el, pontosan egy vonalban, és a két utolsó, tárcsán kívüli távtartó 4mm-el magasabb, mint a többi 20db, ezzel pont a furat felét takarja le. Mi lehet ez? Hiszen ha a tárcsák pozícionálása lenne a cél, azt egy pontozó jellel, vagy egy vonással illik jelölni. Hát mit ad isten, legyártattam egy 77mm hosszú, 6,7mm átmérőjű tengelyt, és az új főtengely sorba betoltam. Láss csodát, szinte ütni kellett bele, és pont passzolt.

modification

A tengelyt helyén tartja a két lezáró tárcsa, a tárcsák kotyogáa 0,0mm lett. Ezen felbuzdulva a másik gépbe is legyártattam a tengelyt, szétszedtük, beletettük, és kipróbáltuk.

És az idő engem igazolt, egy évig hibamentesen futott a gép. Ekkor írtam a Mosca magyar képviseletének, majd egy hónappal rá a Mosca A.G.-nek is, de senkit nem érdekelt, nem foglalkoznak vele, hogy valószínű ezt az alkatrészt amúgy is ide tervezték, csak kimaradt, ordít a tervezésből ez a tény, vagy az, hogy azóta is fut a gép (ma 2. éve futnak hibátlanul) a tengellyel, nem kellett az ötlet.

IMG_0247

Minden esetre, ha Mosca RO-M gép tulajdonosa, javaslom vegye fel velünk a kapcsolatot a felújítás érdekében!

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *