Barion Pixel
+36302147515
2234 Maglód, Lövéte u. 30/4.
08:30 - 16:30

Stretch-fólia teszt esettanulmányok – 1.rész

GeriSoft Stúdió Kft.ÁltalánosStretch-fólia teszt esettanulmányok – 1.rész

A stretch-fólia teszt esettanulmányok sorozatunkban arra próbálunk rámutatni, milyen előnyök származnak a stretch-fólia teszter berendezésünk használatából.

Minden esetben ugyanazon történetet fogjuk felvázolni. Ez pedig a következő:

Egy raklapon megvizsgáljuk az előnyújtást, több versenyző segítségével. Részt vesznek a kézzel jelölgetős versenyzők valami hasonló eszközzel, ők két számban is indulnak, először azt feltételezzük, hogy a gép forgókaros, forgógyűrűs, vagy robot, tehát kizárólag induláskor egy jelet tehetnek, majd könnyítésképp feltételezzük, hogy félúton tehetnek még egyet, mert megáll a gép fedőfóliázásra.
Következő versenyző a mérőfóliás lesz, aki ugyan mérhet több ponton, de tudjuk, hogy csak a csomagolás utolsó harmadát mérheti, ezek a rétegek lesznek kívül ugyanis. Az induló rétegek alul vannak, nem fér hozzá.
Negyedik versenyzőnk a legjobb alternatív módot jelentő súlymérős átlagolós lesz.
Ötödiknek a mi stretch-fólia teszter berendezésünk.

Mind az 5 mérést ki fogjuk értékelni, mit tudnak megállapítani az előnyújtás tekintetében. Az első esetben a csak induláskor jelölni tudó ember a 4-es ponton mér egyet. Amikor lehetősége van másodikra, akkor a 2-es ponton fog még egyet jelölni. A mérőfóliás ember a csomagolás vége felé a 2-3 pontok közt fog tudni 1-2 jelet megmérni, mint legkülső rétegek.

Első részünkben a sztori a következő: kedves ügyfél panaszkodik, hogy néha nem stabil a rakomány, lehet hogy hibás az előnyújtó, vagy a fólia rossz. Kéri, hogy ellenőrizzék, és meginvitál pár céget fólia tesztre, esetleg gép felmérésre.

A gép egy egyszerűbb, fix 180% előnyújtásra állított fólia kocsival rendelkezik. Forgókaros, óránként 30 raklap halad át rajta.

Első versenyzőnk megérkezik, és megjelöli a fóliát álló helyzetben két pöttyel. A csomagolás végeztével megkeresi a két pöttyöt, és megállapítja, hogy az előnyújtás értéke itt 180% volt. Szerinte minden rendben, de azért kér némi módosítást, hogy legyen lehetősége két mérésre.

Második nekifutásra fedőfóliás programot választanak ki, így induláskor is, és a fedőfólia miatti megálláskor is tud jelölni, már két ponton meg tudja mérni a fóliát. Mindkettő 180%ot hoz, ezért elégedetten távozik.

Harmadik versenyzőnk megérkezik a saját mérőfóliájával. Ez a fólia végig jelölve van, így lehetősége van több mérésre is. Persze csak a külső rétegeken, mert az alsókat max találgatni lehet, melyik kihez tartozik. A külső réteget többször mérve az jön ki neki, hogy ez bizony 180% előnyújtás, tehát a gép jó. Azt nem tudjuk meg, hogy a megrendelő fóliája hogyan működik, mert “idegen” fóliával tesztelt a kolléga, de hogy azzal a fóliával a ciklus végén 180%, azt igen.

Mivel a megrendelő továbbra sem elégedett, meghív egy újabb céget, aki a negyedik mérést már profibban végzi: megméri a fóliát (10méter átlagából vastagságot számol), majd egy teljes raklapnyi fóliát levág a raklapról, és megméri. A kerületek és menetszámok alapján számol, és közli, hát itt gond van, mert csak 165% az átlagos előnyújtás értéke, nem pedig 180%. Ez pedig kivizsgálást igényel. Sajnos nem tudja, miért nem 180%, mert ennek több oka is lehet, de már tudjuk, valóban van némi gond. A rakomány egységességének érdekében egy vastagabb fóliát egyeztetnek, illetve előirányozzák az előnyújtó kocsi szervizes felmérését mielőbb.

Megrendelőnk továbbra is tanácstalan, van aki szerint jó a gép, van aki szerint lehet hogy nem jó, de nem biztos. Ő pedig csomagolási gondokkal küszködik. Ezek alapján megrendel egy teljes állapotfelmérést a gépre.

A stretch-fólia mérő és előnyújtó egység teszter berendezésünket felszereljük a gépre, és elvégezzük a méréseket. A következő grafikon készül a mérésről (kattintásra nagyobb):

Kedves megrendelőnket tájékoztatjuk, hogy mindhárom korábbi versenyzőnek igaza volt, a maga valójában. A mérési pontokon valóban 180% is mérhető volt, illetve átlagosan 165% értékekben is helyesek, de az is kiderült, bizony van hiba, nem is kicsi, és már tudjuk is, mi a hiba. A grafikonon is látható, hogy indulást követően a kuplung 2x megcsúszik, és nullára esik az előnyújtás, ezt sikeresen meg is ismétli a szerkezet később is. A hiba 1-2 mp-ig áll fenn, ez okozza az átlagos eltérést. Ezen a hibán csak az egység cseréjével lehet segíteni, nem pedig másik fóliával.

Cserét követően az előnyújtás stabilizálódott, és a megrendelőnk végre boldog.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *