Még tavaly nyáron vettem ezt a makettet, és raktam össze, de csak most jutottam el odáig, hogy az akkor készített képsorozatból készítsek egy bemutatót.
Előre szeretném bocsájtani, hogy a képek készítése után sokszor még lett hiba javítva, illetve a néhány képen látható kék festék fedési hiba csak a közeli vakuzás miatt látható, valós fénynél nem üt át. Minden festés ecsettel készült, bár fújva könnyebb, vagy inkább szebb lehetne.
Elsőnek összerakjuk a szárnyakat. Itt fontos megjegyezni, hogy a rajzon téves a hátsó szárny festésének rajza. A PETRONAS felirat alatti részt fehérre javasolja, ami baromság. Ezt persze matricázásnál vettem csak észre 🙁 de sikerült megoldani a problémát.
A motor kialakítása érdekes. Részlet szegény, ezért sok energiát nem is fektettem bele. Nem mellesleg semmi nem látszik majd belőle, így értelme sincsen.
Következő lépés az alváz részének festése és ragasztása. Az alváz látható oldalsó részéhez adnak kevlármintás matricát.
Majd jöhet a hátsó felfüggesztési rendszer beépítése. Ez már kicsit macerásabb. Ide is adnak matricát, hogy kevlármintás legyen, de kb használhatatlan. pereme van a matricának, és nem ragad rendesen, így nem lett felhasználva. A márkajelzések igen, a többit festéssel oldottam meg.
A féktárcsa és fékbetét színe eredetileg minden fekete lenne a rajz szerint. Találtam azonban képeket (flick’r) ahol közeliben látszik a szürkés kerámia tárcsa és az arany/fém/sárga (mikor milyen) színű fékhíd. Én egy “Brembo” szerű bíbort választottam ide.
Készülhet a kasztni eleje, az első híd, amivel hasonló gondok vannak, mint a hátsóval, illetve a cockpit.
Az első hídnál nem egyértelmű az útmutató, ha nem rontom el, működne a kormány összekötő.
A kerekek könnyen összerakhatóak, a felnibe ragasztandó matrica szintén hibás, nem fér be a felnibe a szélek miatt, körbevágni közel lehetetlen.
Gyakorlatilag innen kész a kasztni, a felfüggesztések, és kezdődhet a festés és matricázás befejezése.
Az oldalszekrények matricázása nehéz az ívelt felületek és “kettévágott” feliratok miatt, míg a hosszú dekorcsíkok a hosszúságuk miatt macerásak.
És befejezésképp a légterelők, és egyéb idomok matricázása, és a kisebb szarvak felragasztása következik.
Sajnos a ragasztó elhúzta a T tetőkamerát és a hátsó szárnyat egymáshoz képest.
Az összeszerelés kb egy hetet vett igénybe, és eltekintve pár bosszantó apróságtól, mondhatni gond nélküli volt.
Ha valaki profibbat akar, akkor annak a Ferrari nyitott modelljét javaslom, az kb 10%-al több alkatrészből áll, és jobb a kidolgozása is.